یکی دو هفته پیش ، با یه آقایی جلسه مجازی گذاشتن برامون که مشاور بودن.

ایشون از رشته ی مکانیک امیرکبیر با رتبه ۱۰۶ ریاضی👀 تغییر رشته دادن تو مقطع لیسانس و برای فوق و دکتری ، جامعه شناسی خوندن!

خب اولش که شنیدم فقط گفتم خیلی خری!😐💔

ولی بعد که یذره فکر کردم و حرفایی که من باب انتخاب رشته و وضع جامعه میگفتن رو شنیدم ، به این رسیدم که اگه منم میبودم همچین کاری میکردم!

و خب نگاه که کردم به خودم ، دیدم منم هدفام شبیه به ایشونه‌.

کامپیوتر و روانشناسی!

دوتا رشته ای که اصلا به هم مرتبط نیستن ولی بشدت جذابن و دوست داشتنی!

خب میدونی؟ رشته ای مثل کامپیوتر یا مکانیک ، دانشیه که به وضع زندگیت کمک میکنه.

اما دانشی مثل روانشناسی و جامعه شناسی ، به ساختن اون زندگی کمک میکنه!

میشه اینجوری هم گفت که اولی ، کمک مادی میکنه به انسان و دومی ، کمک معنوی!

قطعا جفتش عالیه و زیبا و لازم!

اما بنظر من دومی واجب تره!

خیلی ها هستن که دکتر مهندس برترن یا یه کاره ی این مملکت ولی شعور برخورد با یه آدم عادی رو ندارن!

خیلی ها هم هستن که از نظر سطح زندگی ، شاید اونقدری تاپ نباشن ولی رفتارشون فوق العاده صحیحه با هرکسی!

آدمی که رفتارش با دیگران درست باشه ، اعصاب خودش آرومتره.

چون هر رفتاری یه بازخوردی داره و اون بازخورد روی روح و روان آدم اثر مستقیم داره.

برای رفتار درست هم متاسفانه ، اونجور که باید و شاید هیچکدومِ ما آموزش نمیبینیم و ندیدیم.

رشته ای مثل روانشناسی و جامعه شناسی ، میاد رفتار آدما رو تحلیل میکنه

میگه اینجا اشتباه رفتی ، این درستشه.

میگه این عده از مردم ، این اشتباه رو دارن و درستش براشون خلاف عُرفه.

میگه حالا برای رفع این مشکل باید فلان کار رو بکنیم.

اون آقایی که اومد برای مشاوره ی کنکور ، تحصیلاتش مشاوره ی تحصیلی نبود!

اما از هر مشاوری که تا به الان داشتم بهتر صحبت کرد و بیشتر روی من حداقل! تاثیر داشت.


اون شبی که من به خانوادم گفتم رشته ی روانشناسی رو دوست دارم ، واقعا ناراحت شدن و کلی بحث داشتیم سرش!

که چرا هدفم از رشته ی پردرآمد و خفنی مثل کامپیوتر به روانشناسی ای رسیده که اصلا بازار کار خوبی شاید نداشته باشه و کمتر کسی میره پیش روانشناس!

بماند که صحبت کردم و راضیشون کردم تا حدی! 

+یکی از مهمترین دلایلی که میخوام روانشناسی بخونم ، فهمیدنِ آدمای درونگراست

اما دوست دارم نظرتونو درباره ی حرفام و نظر خانوادم بدونم.

مخالف یا موافق و چرا؟

قطعا نظر همه ی ما نسبی درسته و کاملا غلط یا کاملا صحیح نیست.